Vanliga frågor

Kunden frågar- B&B svarar

Hur blir jag kund?

Om du vill bli kund hos oss fyller du i en intresseanmälan
(blanketten offertförfrågan) och skickar den till oss.
Vi svarar inom 24 timmar måndag till fredag.
Vill du abonnera vår återkommande städtjänst,
Bokar du en besökstidför att besiktiga bostaden eller lokalerna i fråga tillsammans med B&B.
Då kan du också meddela dina speciella önskemål i samband med städningen.

Vad menas med städserviceabonnemang?
Abonnemangen innebär att du kan räkna med att alltid få samma B&B medarbetare till
ditt företag eller hem på samma veckodag och tid. Våra tjänster utförs må-fr kl 08-17.
Ombokning är möjlig och måste då ske fem arbetsdagar i förväg.
Högst tre av dina avbokade ordinarie städtillfällen kan du ”spara”; dvs utnyttja dem ändå vid
ett annat tillfälle och genom att boka en annan av våra tjänster. Då förlorar du inte pengarna.
Skulle en av dina abonnerade städdagar falla på en röd dag, tar  B&B kontakt med dig i god
tid för ombokning.

Hur snabbt levereras tjänsten?
När vi har tagit emot din intresseanmälan får du vårt svar oftast samma dag (ej helgdagar)
Nästa steg är att du bokar ett gratis konsultationsbesök av en av våra medarbetare hos dig.

Vad skall kunden tänka på inför städningen?
För snabbt och effektivt städarbete behöver våra medarbetare fria ytor!

Kommer samma B&B-medarbetare hem vid varje städtillfälle?
Ja, du får möta samma person för trivselns och kontinuitetens skull!
I fall av sjukdom eller semester, skickar B&B en vikarie med samma
utbildning och gedigna kunskaper som du är van vid.

B&B:s bindnings- och uppsägningstid för abonnemangen
För såväl företag som privatpersoner har våra abonnemang en bindningstid
på 3-6 månader.

Vad händer om kunden  inte är nöjd med tjänsten?
B&B:s kvalitetsgaranti gäller! Om utförandet av den begärda tjänsten inte skulle utfalla till
din fulla belåtenhet, kontakta oss inom 24 timmar! (Ej helger och röda dagar) Vi kommer att
åtgärda problemet så att du blir nöjd.

Vad innebär det när jag beställer provstädning?
Provstädning sker helt oförbindligt. Vare sig du tänker abonnera på våra tjänster eller inte kommer vi gärna till dina företagslokaler eller hem till dig för att provstäda!
Om du är nöjd med resultatet och vill fortsätta att anlita våra tjänster, kommer vi överens om alla relevanta detaljer inför framtida städtillfällen.

Hur sker betalningen?
Vi tar inte emot kontanter, utan enligt vedertagen praktik sker betalning alltid mot faktura.
Rör det sig om ett första uppdrag, betalas räkningen inom 10 arbetsdagar efter det att kunden erhållit fakturan.
Har kunden och B&B skrivit bindande avtal, gäller 30 dagars betalningsfrist. Därefter måste pengarna ovillkorligen vara oss tillhanda.